Wednesday, Jul 03rd

Last update12:45:09 PM GMT

  • Create an account
    *
    *
    *
    *
    *
    Fields marked with an asterisk (*) are required.

Türk-İslam Düşüncesi/Din Felsefesi Test Soruları

  • PDF

DİN FELSEFESİ SORU ÖRNEKLERİ

1. Tanrı'nın varlığı kanıtlanırken “Tanrı, kendisinden daha mükemmeli tasarlanamayan varlıktır” düşüncesi vardır. Bu kanıt Tanrı'nın varoluşunun en yüksek varlık olarak Tanrı tanımından çıktığını gösterir. Bu kanıtta gözlem ve deney yoktur. Mantıksal olarak akıl yoluyla ortaya konur.
Buna göre Tanrının varlığı aşağıdakilerden hangisiyle kanıtlanmıştır?

A) Kozmolojik kanıt

B) Düzen ve amaç kanıtı

C) Ontolojik kanıt

D) Ahlak kanıtı

E) Kötülük kanıtı

2. Ruhun varlığı, ruhun ölümsüzlüğü, ölümden sonra hayatın var olduğu, ölümün bir son olup olmadığı, ölümden sonra ruhun bedenle birlikte olup olmadığı soruları din felsefesinde ele alınmıştır.
Yukarıda belirtilen durum din felsefesinin hangi problemine aittir?

A) Tanrı'nın nitelikleri sorunu

B) İnsanın yaratılmış olması sorunu

C) Vahyin mümkün olup olmadığı problemi

D) Ölümden sonra hayatın varlığı sorunu

E) Evrenin yaratılış sorunu

3. Bilim ve felsefe arasındaki çatışma Hıristiyanlık dünyasının dünyaya armağan ettiği bir husustur. Nitekim ortaçağda bilim, kilisesinin tekelinde teolojinin buyruğuna girmişti. Bu ortamda daha sonra ortaya çıkan skolâstik felsefe teolojik nitelikli bir metafizik olmaktan başka bir şey değildir ve dinsel dogmaları ispatlamaya yönelik kısır bir geleneğe dönüşmüştür. 16. ve 17. yüzyıllarda bilimsel atılımları ölüm cezasıyla sindirmeye yönelen engizisyon bu geleneğin bir aracıydı. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi Ortaçağın düşünme biçimi için söylenemez?

A) Gözlem ve deneyimlere dayalı bilgiler değer kazanmıştır.

B) Bilimsel alanda çalışmaların yapılması engellenmiştir.

C) Dogmatik nitelikli bilgiler ön plana çıkmıştır.

D) Din adamlarının bilim adamlarına göre etkisi artmıştır

E) Bilim adamları engizisyon mahkemelerine çıkarılmıştır

4. Filozofların ilahiyat konusunda genel, zorunlu, doğru ve apaçık önermeleri olmadığını ortaya koyan, Tanrı hakkındaki gerçek bilgiye filozofların yaptığı gibi çıkarımlar yoluyla değil, Tanrı’yı içinde duyarak sezgi yoluyla ulaşabileceğini söyleyen, Tehafut adlı yapıtıyla tanınan İslam düşünürü kimdir?

A) İbni Rüşd     B) Gazali   C) İbni Sina   D) Farabi     E) Sühreverdi

5. I. Tanrı’nın, akıl tarafından kavranabileceğini belirtmeleri

II. Tanrı’nın cüzi hadiseleri (tikelleri) bilemeyeceğini ileri sürmeleri

III. Dirilişin (haşr) cismani değil, ruhani olacağını savunmaları

IV. Alemin kıdemini (sonsuzluğu) benimsemeleri

V. Sudur nazariyesinin takipçileri olmaları

Gazali, bu görüşlerden hangileri dolayısıyla Farabi ve İbni Sina’yı dinden çıkmakla itham etmiştir?

A) I ve III

B) I ve V

C) II, III ve IV

D) I, II ve V

 

E) II, IV ve V

TÜRK İSLAM DÜŞÜNCESİ TARİHİ SORU ÖRNEKLERİ

1 . “Mevlana’ya göre öncesiz, sonrasız mutluluk, güzel iyi ve mutlak doğru olan Tanrı gücünü ve yüceliğini göstermek için bu evreni yaratmıştır. O halde evren Tanrı’nın kendini gösterdiği görüntüler alanıdır. Vahdet-i Vücud (varlığın birliği) adı verilen bu anlayışa göre Tanrı evrenin özü, diğer varlıklar ise belirtileridir. Evren Tanrı’nın güzelliğinin bir görüntüsüdür. İnsan ise eşref-i mahlûktur (varlıkların en şereflisi). Mevlana’nın felsefesi, aşk temelinde evrensel bir ahlak yasasının varlığını kabul eder.”

Yukarıdaki paragrafa bakarak aşağıdakilerden hangisini söyleyemeyiz?

a) Tanrı, insanı diğer yarattıklarından ayrı tutarak ona Tanrı’nın bilgisine ulaşma şerefi vermiştir.

b) İnsanı diğer varlıklardan ayıran aklıdır ve her konuda aklını kullanmalıdır.

c) Varlıklar içinde bir tek insan, Tanrı’nın verdiği ilahi ruh ile Tanrı’nın özünü ve güzelliğini sezebilir.

d) Ancak bedensel ve toplumsal zevkler Tanrı’ya ulaşmayı engeller. Bunun için insan bu zevklerden uzaklaşıp aşk yolu ile Tanrı’ya ulaşmalıdır

e) Aşk sayesinde insan, Tanrı’nın yarattığı her şeyi Tanrı adına sever.

2. “Duydum ki bizi bırakmaya azmediyorsun etme

Başka bir yar başka bir dosta meylediyorsun etme

..................

Aşıklarla başa çıkacak gücün yoksa eğer

Aşka öyleyse ne diye hayret ediyorsun etme”

Bu şiirde kimlerden bahsedilmektedir?

a) Mevlana-Şems   b) Mevlana-Yunus Emre

c) Mevlana-Hacı Bektaş Veli

d) Leyla-Mecnun    e) Yunus Emre-Tapduk Emre

3. Mevlana, Yunus Emre ve Hoca Ahmet Yesevi’nin ahlak anlayışları için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?

a) İnsanın eylemlerinde özgür olup olmadığını tartışırlar

b) Toplumdan hareketle toplum için kurallar koyarlar

c) Bireysel iç yaşantıdan yola çıkarak birbirlerini seven insanlardan oluşan toplumsal bir yaşama yönelirler

d) İnsanın aklı ile Tanrıya yönelip mutlu olacağını savunurlar

e) Vahiy yolu ile peygambere gönderilen Tanrı buyruklarının önemine dikkat çekerler

4. Mutasavvıfların batıya tesiri ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

a) İslam tasavvufu batı skolastiklerine nüfuz etmiştir.

b) Tasavvufun batıya gerçek manada tesirinden söz edilemez.

c) Dante, İlahi Komedyayı yazarken büyük ölçüde İslam mutasavvıflarından etkilenmiştir.

d) Dante, birçok İslam mutasavvıfına ait eserlerin Latinceye yapılan çevirilerini biliyordu.

e) İbni Arabi’nin Futuhat’ı Asin Placios tarafından işlendi.

 

5. Aşağıdakilerden hangisi İslam düşüncesinin batıya geçiş yollarından biri değildir?
a) Müslümanların Sicilya, Endülüs ve Güney İtalya kıyılarını fethetmeleriyle doğrudan temas.
b) İslam eğitim kurumlarının birebir taklit edilmesi.
c) Batılıların İslam ülkelerine eğitim için gitmeleri.
d) Diplomatik ilişkiler.
e) Resmi dilin Arapça olması

TÜRK İSLAM DÜŞÜNCESİ II TEST ÇALIŞMA SORULARI

Soru 1: Hoca Ahmet Yesevi hangi yüzyılda yaşamıştır? A) 7. yüzyıl B) 8. yüzyıl C) 10. yüzyıl D) 12. yüzyıl E) 14. yüzyıl

Soru 2: Hoca Ahmet Yesevi'nin Türk İslam dünyasındaki en büyük katkısı nedir? A) Arapça dilini yaymak B) İlk Türkçe Kur'an tercümesini yapmak C) İslam'ı Türk gelenekleriyle birleştiren bir tarikat kurmak D) İslam hukukunu yeniden yazmak E) Osmanlı İmparatorluğu'nu kurmak

Soru 3: Hoca Ahmet Yesevi'nin kurduğu tarikatın adı nedir? A) Nakşibendi B) Mevlevi C) Kadiri D) Yesevi E) Şazeli

Soru 4: Hoca Ahmet Yesevi'nin mezarı hangi şehirde bulunmaktadır? A) İstanbul B) Buhara C) Semerkant D) Kazan E) Turkestan

Soru 5: Hoca Ahmet Yesevi'nin eserlerinden biri olan ve Türk edebiyatının önemli metinlerinden sayılan kitabın adı nedir? A) Divan-ı Hikmet B) Masnavi C) Fütühat-ı Mekkiye D) Kutadgu Bilig E) Mektubat

Soru 1: Yunus Emre hangi yüzyılda yaşamıştır? A) 12. yüzyıl B) 13. yüzyıl C) 14. yüzyıl D) 15. yüzyıl E) 16. yüzyıl

Soru 2: Yunus Emre'nin eserleri hangi dilde yazılmıştır? A) Arapça B) Farsça C) Eski Türkçe D) Osmanlı Türkçesi E) Çağdaş Türkçe

Soru 3: Yunus Emre'nin şiirlerinde en çok işlediği temalar hangileridir? A) Aşk, insanlık ve tasavvuf B) Savaş, zafer ve kahramanlık C) Doğa, avcılık ve macera D) Politika, yönetim ve adalet E) Bilim, keşif ve icat

Soru 4: Yunus Emre, hangi tarikata mensup bir derviştir? A) Mevleviye B) Nakşibendiye C) Kadiriye D) Rifaiye E) Bektaşi

Soru 5: Yunus Emre'nin Türk edebiyatındaki en bilinen eseri hangisidir? A) Divan B) Mesnevi C) Divan-ı Hikmet D) Risâletü'n-Nushiyye E) Rubaiyat

Soru 1: Hacı Bektaş-ı Veli hangi yüzyılda yaşamıştır? A) 11. yüzyıl B) 12. yüzyıl C) 13. yüzyıl D) 14. yüzyıl E) 15. yüzyıl

Soru 2: Hacı Bektaş-ı Veli, hangi tasavvufi tarikatın kurucusu olarak kabul edilir? A) Mevleviye B) Nakşibendiye C) Kadiriye D) Bektaşi E) Rifaiye

Soru 3: Hacı Bektaş-ı Veli'nin öğretileri hangi kitapta derlenmiştir? A) Mesnevi B) Divan-ı Hikmet C) Makalat D) Fütühat-ı Mekkiye E) Vilayetname

Soru 4: Hacı Bektaş-ı Veli'nin felsefesinde merkezi bir tema olan "Dört Kapı Kırk Makam" nedir? A) Dini bir metin B) Bir dua serisi C) Tasavvufi bir eğitim süreci D) Bir şiir koleksiyonu E) Meditasyon teknikleri

Soru 1: Mevlana hangi yüzyılda yaşamıştır? A) 11. yüzyıl B) 12. yüzyıl C) 13. yüzyıl D) 14. yüzyıl E) 15. yüzyıl

Soru 2: Mevlana'nın düşünce dünyasını en çok etkileyen kişi kimdir? A) Şems-i Tebrizi B) Hacı Bektaş-ı Veli C) Yunus Emre D) Al-Ghazali E) İbn Arabi

Soru 3: Mevlana'nın en ünlü eseri hangisidir? A) Divan-ı Kebir B) Mesnevi C) Fihi Ma Fihi D) Mektubat E) Rubailer

Soru 4: Mevlana, hangi tasavvufi tarikatla ilişkilendirilir? A) Nakşibendi B) Kadiri C) Mevlevi D) Bektaşi E) Rifai

Soru 5: Mevlana'nın mezarı hangi şehirde bulunmaktadır? A) İstanbul B) Konya C) Bursa D) Ankara E) İzmir

Soru 1: İbni Arabi hangi yüzyılda yaşamıştır? A) 10. yüzyıl B) 11. yüzyıl C) 12. yüzyıl D) 13. yüzyıl E) 14. yüzyıl

Soru 2: İbni Arabi'nin en bilinen eseri hangisidir? A) Al-Futuhat al-Makkiyya B) Fusus al-Hikam C) Kitab al-Isfar D) Risala Qushayriyya E) Al-Mishkat

Soru 3: İbni Arabi'nin düşüncelerinde merkezi bir yer tutan, varlığın birliği ile ilgili doktrini nedir? A) Vahdet-i Vücud B) Vahdet-i Şuhud C) İsmaililik D) Zahiriye E) Batınilik

Soru 4: İbni Arabi doğum yeri olarak aşağıdaki şehirlerden hangisinden gelmektedir? A) Bağdat B) Mekke C) Şam D) Murcia E) Kahire

Soru 5: İbni Arabi, hangi iki büyük İslami kutsal şehirde uzun süreler yaşamıştır? A) Mekke ve Medine B) Kudüs ve Şam C) Bağdat ve Kahire D) Şam ve Bağdat E) İstanbul ve Ankara

Mevlana-Paragraf Soruları

Soru 1: "Mevlana Celaleddin-i Rumi, 13. yüzyılda yaşamış büyük bir Sufi şairi ve düşünürdür. Eserleri, özellikle Mesnevi, farklı kültür ve inançlardan insanlar tarafından sevilir ve saygı görür. Mevlana'nın öğretileri, aşkı ve hoşgörüyü merkeze alır; insanların ruhsal gelişimine katkıda bulunacak derin felsefi ve manevi mesajlar içerir. O, ayrıca Mevlevi tarikatının kurucusudur, bu tarikat döneminde ve sonrasında birçok kişinin manevi yolculuğuna rehberlik etmiştir." Bu paragrafa göre Mevlana Celaleddin-i Rumi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Mevlana 13. yüzyılda yaşamıştır. B) Mevlana'nın Mesnevi eseri birçok kültürde sevilmektedir. C) Mevlana, Mesnevi'de sadece İslami öğretileri işlemiştir. D) Mevlana, Mevlevi tarikatının kurucusudur. E) Mevlana'nın öğretileri aşk ve hoşgörü üzerine kuruludur.

Soru 2: "Mevlana'nın düşüncesinde aşk, sadece insanlar arası bir duygu değil, aynı zamanda kişinin Tanrı'ya olan yakınlığını artıran ruhsal bir yolculuktur. Aşk, Mevlana'ya göre, bireyi kendi benliğinden geçirip bütünleşmeye, evrensel bir bilinç seviyesine ulaştırmaktadır. Bu anlayış, onun eserlerinde sıklıkla işlenen temel bir motif haline gelmiştir." Bu paragrafa göre, Mevlana'nın aşk anlayışı hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Aşk yalnızca romantik bir duygudur. B) Aşk insanları bencillikten uzaklaştırır. C) Aşk bireyi kendi içine kapatır. D) Aşk insanlar arasındaki iletişimi zayıflatır. E) Aşk, kişisel gelişimi engeller.

Soru 3: "Mevlana'nın eserleri arasında Mesnevi, özellikle derin manevi içerikleriyle dikkat çeker. Bu eser, Sufi öğretisinin yanı sıra, farklı din ve kültürlerden alınmış hikayeleri bir araya getirerek evrensel bir mesaj sunar. Mesnevi, sadece bir şiir kitabı değil, aynı zamanda bir yaşam rehberi olarak kabul edilir." Bu paragrafa göre Mesnevi'nin özellikleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz? A) Çeşitli dinlerden hikayeler içerir. B) Yalnızca İslami öğretileri içerir. C) Evrensel mesajlar sunar. D) Şiirsel bir yapıya sahiptir. E) Yaşam rehberi olarak kullanılır.

Soru 4: "Mevlana, insanların birbirleriyle ve evrenle olan ilişkilerinde hoşgörü ve sevginin önemini vurgular. Ona göre, her bir birey evrenin bir parçasıdır ve herkesin birbiriyle olan ilişkileri, bu büyük bütünlüğün anlaşılmasına katkıda bulunur." Bu paragrafa göre, Mevlana'nın insan ilişkilerine yaklaşımı hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A) Bireyciliği teşvik eder. B) Yalnızca dini ilişkileri önemser. C) İnsanlar arası hoşgörüyü önemser. D) İnsanların birbirinden uzaklaşmasını savunur. E) İlişkilerde çatışmayı destekler.

Soru 5: "Mevlana, döneminin ötesinde bir düşünür olarak kabul edilir çünkü eserleri ve fikirleri yüzyıllar boyunca farklı kültür ve coğrafyalarda insanları etkilemiştir. Onun felsefesi, zaman ve mekan sınırlarını aşarak evrensel bir değer taşır." Bu paragrafa göre Mevlana hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Fikirleri sadece kendi kültüründe etkili olmuştur. B) Eserleri yüzyıllar boyunca popülerliğini korumuştur. C) Fikirleri evrensel bir değer taşır. D) Zaman ve mekan sınırlarını aşan bir düşünürdür. E) Döneminin ötesinde bir düşünür olarak kabul edilir.

DİN FELSEFESİ İÇİN TEST ÇALIŞMA SORULARI

Soru 1: Ontolojik delil ilk olarak kim tarafından formüle edilmiştir? A) Aristoteles B) Descartes C) Kant D) Anselm E) Aquinas

Soru 2: Ontolojik delil hangi felsefi kavram üzerine kuruludur? A) Varoluşun zorunluluğu B) İdealizm C) Deneycilik D) Etik relativizm E) Epistemolojik şüphe

Soru 3: Anselm’in ontolojik delilinde, Tanrı nasıl tanımlanır? A) Evrenin yaratıcısı B) Son derece güçlü olan C) Düşünülebilen en mükemmel varlık D) İlk hareket ettirici E) Absolut hakikat

Soru 4: Ontolojik delilin temel tezi nedir? A) Tanrı'nın varlığını deney yoluyla kanıtlama B) Tanrı'nın varlığının düşünce yoluyla zorunlu olduğunu öne sürme C) Tanrı'nın var olmadığının matematiksel olarak ispatlanması D) Evrenin sonsuz olduğunu iddia etme E) Ahlaki değerlerin Tanrı tarafından belirlendiğini savunma

Soru 5: Hangi filozof ontolojik delili reddetmiş ve bu delili "Tanrı'nın varlığı için yetersiz" olarak nitelendirmiştir? A) Nietzsche B) Kant C) Hume D) Sartre E) Hegel

Soru 1: Kozmolojik delil, genellikle hangi soruya cevap vermeye çalışır? A) Evren nasıl başladı? B) Ahlak nereden gelir? C) Zihin ve madde arasındaki ilişki nedir? D) Bilgi nasıl mümkündür? E) Sanatın kökeni nedir?

Soru 2: "Her şeyin bir nedeni olmalıdır" ifadesi, hangi kozmolojik delilin temel prensibidir? A) Aristoteles’in Sebep Zinciri Delili B) Aquinas'ın İlk Hareket Ettirici Argümanı C) Leibniz’in Yeter Sebep İlkesi D) Kierkegaard’ın Varoluşçu Delili E) Nietzsche'nin Güç İradesi Teorisi

Soru 3: Thomas Aquinas kozmolojik delilini hangi eserinde detaylandırmıştır? A) Summa Theologica B) Confessions C) Meditations D) Critique of Pure Reason E) Being and Time

Soru 4: Kozmolojik deliller genellikle hangi felsefi kavramla ilişkilendirilir? A) Bilinç B) Epistemoloji C) Metafizik D) Estetik E) Etik

Soru 5: Aşağıdakilerden hangisi, kozmolojik delilin bir çeşidi olarak kabul edilir? A) Varoluşçu Argüman B) Tasarım Delili C) İmkan ve Zorunluluk Delili D) Ahlaki Argüman E) Duyumsama Delili

Soru 1: Teleolojik delil hangi kavram üzerine kurulmuştur? A) Causalite (Sebep-sonuç ilişkisi) B) Özgür irade C) Tasarım ve düzen D) Ahlaki yargı E) Bilinç

Soru 2: Teleolojik delili savunan önemli filozoflardan biri aşağıdakilerden hangisidir? A) Immanuel Kant B) David Hume C) Thomas Aquinas D) Friedrich Nietzsche E) William Paley

Soru 3: William Paley'in teleolojik delilinde kullandığı ünlü benzetme nedir? A) Güneş sistemi B) Saat mekanizması C) Düdüklü tencere D) Bilgisayar E) Ağaç

Soru 4: Teleolojik delil, genellikle hangi bilim dalının bulguları ile desteklenmeye çalışılmıştır? A) Astronomi B) Matematik C) Fizik D) Biyoloji E) Kimya

Soru 5: Teleolojik delile yöneltilen eleştirilerden biri aşağıdakilerden hangisidir? A) Doğadaki düzensizlikler ve kötülükler tasarım fikri ile çelişir. B) İnsan zihni yeterince güvenilir değildir. C) Duygusal argümanlar bilimsel değildir. D) Tüm bilimsel kanıtlar materyalisttir. E) Tasarım her zaman en iyi çözümü sunar.

Soru 1: Kant'ın ahlak delilinde Tanrı'nın varlığı neden önemlidir? A) Evrenin başlangıcını açıklamak için B) Ahlaki yasaların objektif temelini sağlamak için C) Dünyadaki kötülükleri açıklamak için D) Bilimsel yasaları desteklemek için E) Ahlak dışı davranışları yargılamak için

Soru 2: Kant'ın ahlak felsefesinde, "yüksek iyi" kavramı hangi iki unsuru içerir? A) Mutluluk ve özgürlük B) Erdem ve mutluluk C) Adalet ve eşitlik D) Özgürlük ve adalet E) Erdem ve özgürlük

Soru 3: Kant'a göre, ahlaki yasaların evrensel geçerliliği neden Tanrı'nın varlığını gerektirir? A) Ahlaki yasaların uygulanabilirliğini garanti etmek için B) Ahlaki yasaların kökenini açıklamak için C) Ahlaki yasaların zorunlu doğasını desteklemek için D) Ahlaki yasaların uygulamalarını denetlemek için E) Ahlaki yasaları yaratanın Tanrı olduğunu göstermek için

Soru 4: Kant'ın düşüncesine göre, ahlaki davranışlarımızın sonuçlarıyla ilgili hangi varsayım yapılmaktadır? A) Her zaman mutlu sonuçlar doğuracağı B) Toplum tarafından kabul göreceği C) Sonuçlarının dünya hayatında görüleceği D) Ahirette uygun şekilde ödüllendirileceği E) Bilimsel kanunlarla açıklanabileceği

Soru 5: Kant'ın ahlak deliline göre, ahlaki eylemlerimizin değeri nereden gelir? A) Eylemlerin sonuçlarından B) Eylemlerin niyetinden C) Eylemlerin topluma olan etkilerinden D) Eylemlerin yasalara uygunluğundan E) Eylemlerin pratik sonuçlarından

Soru 1: Dini tecrübe delili hangi tür dini deneyimlere dayanır? A) Yalnızca kitabi dinlerin kutsal metinleri B) Mistik tecrübeler ve kişisel vahiyler C) Yalnızca duaların kabul edildiğine dair deneyimler D) Tarihsel dini olaylar E) Din adamlarının öğretileri

Soru 2: Dini tecrübe delili, Tanrı'nın varlığını nasıl kanıtlamaya çalışır? A) Mantıksal çıkarımlar yoluyla B) Gözlemlenebilir doğa olaylarını açıklayarak C) İnsanların kişisel dini deneyimlerini kullanarak D) Bilimsel deneylerle E) Felsefi tartışmalar aracılığıyla

Soru 3: Hangi filozof dini tecrübe delilini destekleyen önemli argümanlar geliştirmiştir? A) David Hume B) Immanuel Kant C) William James D) Friedrich Nietzsche E) Thomas Aquinas

Soru 4: Dini tecrübe delilinin eleştirilerinden biri aşağıdakilerden hangisidir? A) Kişisel deneyimlerin öznel doğası nedeniyle, evrensel bir geçerlilik sunmaz. B) Tanrı'nın varlığını bilimsel olarak kanıtlayamaz. C) Yalnızca bir dinin doğruluğunu kanıtlar. D) Dini metinler çelişkilidir. E) Yalnızca geçmişteki olayları açıklar.

Soru 5: William James'in dini deneyimler hakkındaki görüşleri hangi eserinde yer almaktadır? A) "The Critique of Pure Reason" B) "The Will to Believe" C) "The Varieties of Religious Experience" D) "Beyond Good and Evil" E) "Summa Theologica"

KANT –AHLAK DELİLİ- PARAGRAF SORULARI

Soru 1: "Immanuel Kant, ahlaki yasaların evrensel ve zorunlu olduğunu savunur. Ona göre, bu yasaların varlığı, ahlaki eylemlerin sonuçlarına bağlı olan üst bir ahlaki düzenin varlığını işaret eder. Kant, bu düzenin varlığını kabul etmenin, Tanrı'nın varlığına inanmayı gerektirdiğini öne sürer. Bu bağlamda, ahlaki yasaların zorunluluğu ve evrensellik iddiası, Tanrı'nın varlığının bir delili olarak işlev görür." Bu paragrafa göre, Kant'ın ahlak delili aşağıdakilerden hangisine dayanmaktadır? A) Ahlaki yasaların keyfi doğası B) Ahlaki yasaların evrensel ve zorunlu doğası C) Ahlaki yasaların bireysel yorumları D) Ahlaki yasaların sübjektifliği E) Ahlaki yasaların toplumsal mutabakatı

Soru 2: "Kant'ın ahlak deliline göre, insanlar ahlaki yasaları içselleştirir ve bu yasaları kendi özgür iradeleriyle takip ederler. Bu süreçte, özgür iradenin varlığı ve insanların ahlaki kararlar alabilme yetisi, Tanrı'nın varlığını gerektiren daha yüksek bir düzenin işaretleri olarak kabul edilir. Kant, özgür iradeyi ve ahlaki yasaları Tanrı'nın varlığının kanıtları olarak görür." Bu paragrafa göre, Kant'ın ahlak delilinde özgür iradenin rolü nedir? A) İnsan davranışlarını kısıtlamak B) Ahlaki yasaları uygulamak C) Tanrı'nın varlığını kanıtlamak D) Toplumsal düzeni sağlamak E) Bireysel çıkarları korumak

Soru 3: "Kant, ahlaki yasaların kesinlikle uygulanması gerektiğine inanır. Bu yasaların kesin uygulanabilirliği, ahlaki düzenin Tanrı tarafından desteklendiğini gösterir. Kant'a göre, bu ahlaki düzen, insanların eylemlerinin sonuçlarıyla ilgili olarak adil bir karşılık alacakları üst bir gerçekliğe işaret eder." Bu paragrafa göre, Kant'ın düşüncesinde ahlaki düzenin önemi nedir? A) İnsanların eylemlerini kontrol altında tutmak B) Adil bir karşılık sağlama C) Toplumsal çıkarları önceliklendirmek D) Bireyler arası ilişkileri düzenlemek E) Ekonomik kararları yönlendirmek

Soru 4: "Kant, ahlak delilini kullanarak Tanrı'nın varlığı için bir argüman sunar. Bu argüman, ahlaki yasaların varlığı ve insanların bu yasaları takip etme eğiliminden yola çıkarak Tanrı'nın varlığını öne sürer. Bu düşünce, ahlaki yasaların ve özgür iradenin bir yaratıcı tarafından konulduğu ve desteklendiği fikrine dayanır." Bu paragrafa göre, Kant'ın Tanrı'nın varlığını öne sürme nedeni nedir? A) Ahlaki yasaların ve özgür iradenin varlığı B) İnsanların doğal eğilimleri C) Evrenin fiziksel yasaları D) İnsan psikolojisinin karmaşıklığı E) Toplumsal gelişmeler

Soru 5: "Kant'ın ahlaki düşüncesinde, insanların mutluluğa ulaşmaları ve ahlaki yaşamlar sürdürmeleri arasında bir ilişki vardır. Bu ilişki, Tanrı'nın varlığını ve ahlaki düzenin üst bir güç tarafından desteklendiğini öne süren argümanının temelini oluşturur. Kant, ahlaki yaşam sürdüren her bireyin sonunda mutluluğa ulaşacağını savunur." Bu paragrafa göre, Kant'ın ahlak felsefesinde mutluluğun rolü nedir? A) Ahlaki yaşamın sonucu olarak görülür. B) Ahlaki kararların motivasyon kaynağıdır. C) İnsan davranışlarını düzenleyen bir araçtır. D) Toplumsal düzenin sağlanmasında bir yöntemdir. E) Bireysel başarıların göstergesidir.

 

Son Güncelleme: Çarşamba, 05 Haziran 2024 14:32

Bizi Takip Ediyor musunuz ?

Biz neredeyiz ?

  • Gökkuşağı Mahallesi 1104. Sok. 19/24 Balgat - Çankaya - Ankara

  • Tel: (+90) 505 8894038

www.muhder.com